[O2] Tępe uderzenie podczas uruchamiania ciepłego silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek_21tm
    Classic
    • 2015
    • 1

    [O2] Tępe uderzenie podczas uruchamiania ciepłego silnika

    Agamek12, kolo zaczyna męczyć. Milion linków, parę tematów i wybiera jak dama w salonie z odzieżą.
    strazakp, co Ty chcesz znaleźć salonowca nie ruszając się z domu?
  • Skodziak2007
    Classic
    • 2013
    • 5

    #2
    [O2] Tępe uderzenie podczas uruchamiania ciepłego silnika

    Witam.
    Mam pewien kłopot , jakiś rok temu wymieniłem koło dwu masowe, i od tego czasu po jeździe normalnej gdy już silnik ma około 70-90 stopni gdy go zgaszę po jakiś 15-20 min odpalam czuję takie tępe uderzenie. Gdy silnik jest zimny tego uderzenia nie ma. A moje pytania brzmią:

    Czy to może być przyczyną złego koła dwu masowego ?
    Czy też jakaś inna usterka silnika lub sprzęgła ?

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Skodziak2007
      obstawiam na mapę startową
      chodź dziwny zbieg okoliczności z wymianą dwumasy

      Komentarz

      • Skodziak2007
        Classic
        • 2013
        • 5

        #4
        A czy mógł byś bardziej się rozwinąć co to mapa startowa bo jestem nie w temacie :P

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez Skodziak2007
          A czy mógł byś bardziej się rozwinąć co to mapa startowa bo jestem nie w temacie :P
          chodzi o to, że tdi z czasem mają tendencje do długiego zapalania na rozgrzanym silniku, wtedy to modyfikuje się mapę startową i problem znika, ale to dotyczy długiego kręcenia przed odpaleniem, a akumulator był wymieniany ?
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • Skodziak2007
            Classic
            • 2013
            • 5

            #6
            No właśnie samochód był kupiony w 2007r. I akumulator ma tyle samo lat. Ale zimą czy latem nie ma problemu żeby nie kręcił.

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez Skodziak2007
              No właśnie samochód był kupiony w 2007r. I akumulator ma tyle samo lat. Ale zimą czy latem nie ma problemu żeby nie kręcił.
              było opisanych kilka przypadków w O2, że po zapaleniu było słychać stuknięcie a przyczyną tego był słaby akumulator, no ale to tylko sugestie, skoro jesteś z gda to podjedz do krzynol'a : http://forum.octaviaclub.pl/profile....profile&u=3381
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez loru
                było opisanych kilka przypadków w O2,
                loru, ale na ciepłym?
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  loru, ale na ciepłym?
                  Zamieszczone przez loru
                  no ale to tylko sugestie,
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • sazad
                    RS
                    • 2008
                    • 1520
                    • Rapid Spaceback (NH1)

                    #10
                    Skodziak2007, w O1 miałem podobne objawy, padło podejrzenie na zacinający się zawór regulacji kąta wtrysku i został on wymieniony na darmo. Po wymianie aku na nowy wszystkie objawy zniknęły. Podjedź do sklepu z aku i niech ci zmierzą wydajność twojego. 6 lat na aku przy dieslu gdzie potrzebny jest duża moc przy rozruchu to i tak długo. Obstawiam, że przy pierwszych zimowych przymrozkach i tak by powiedział pa pa.

                    [ Dodano: Sro 17 Lip, 13 11:20 ]
                    loru, ale na ciepłym?
                    ja w O1 właśnie na ciepłym miałem takie objawy, na zimnym paliła od strzału - dziwne co?
                    Sebastian

                    Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                    www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                    Komentarz

                    • arkady
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 136
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez loru
                      hodzi o to, że tdi z czasem mają tendencje do długiego zapalania na rozgrzanym silniku, wtedy to modyfikuje się mapę startową i problem znika, ale to dotyczy długiego kręcenia przed odpaleniem, a akumulator był wymieniany ?
                      Tak. mają tendęcję do dłuższego kręcenia na rozgrzanym silniku i odpowiedzialny jest za to tzw. tłokorozdzielacz w pompie wtryskowej, który z czasem, po prostu się zużywa - wyrabia.
                      Wtedy, albo wymieniamy pompę ( kosmos jeśli chodzi o koszty ), lub zmieniamy dawkę rozruchową, co pomaga na jakiś czas.
                      Ale na pewno nie ma to wpływu na jakieś uderzenia podczas odpalania auta.
                      _________________

                      Komentarz

                      • Ortografer
                        Classic
                        • 2013
                        • 2

                        #12
                        zacznijmy od tego czy masz zrobiony program zwiekszający moc?
                        Jeśli tak to : podepnij sie pod komputer diagnostyczny i wykasuj błąd 09811,który odpowiada za zagotowywanie końcówki podawczej na elektromagnesie.

                        Jeśli nie to : sprawdz na rozruszniku styk masy i czy nie jest on obluzowany lub wychylony względem łap silnika.Wiem z własnego doswiadczenia ze czasami tak sie dzieje.Oby tak nie było,bo wtedy szarpanie nagminnie uszkadza łapy pod kolektorem ssąco podającym i masz takie koszta ze pozostanie Ci kupic starą chąde jako auto zastępcze.Elo

                        Komentarz

                        • labtec
                          Classic
                          • 2013
                          • 13

                          #13
                          sprawdz sobie poduszkę pod skrzynia. U mnie tez tepo uderza podczas zapalania.
                          Mapa nie psuje się z dnia na dzień,
                          ja

                          Komentarz

                          • boogoo
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 239

                            #14
                            Skodziak2007, może to dziwnie zabrzmi dla ,,co poniektórych'' ale może spróbuj poprawić styk kabla masowego do silnika. On jest nad rozrusznikiem przykręcony śrubą 13 i na podłużnicy pod filtrem powietrza. U mnie też był podobny objaw i ten zabieg pomógł. A czytałem kilka tematów na ten temat i wielu pomagał zakup mocniejszego aku o większej pojemności,a co za tym idzie- problem może być z przewodnością kabla masowego.... 8)
                            Następna będzie panamera....????
                            Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                            Komentarz

                            • Skodziak2007
                              Classic
                              • 2013
                              • 5

                              #15
                              Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Po sprawdzeniu ich wszystkich odpowiem czy pomogło

                              Komentarz

                              • boogoo
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 239

                                #16
                                Ja u siebie zainstalowałem dodatkowy przewód masy od klemy do silnika bezpośrednio,żeby masy nie brakło... :szeroki_usmiech
                                Następna będzie panamera....????
                                Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                                Komentarz

                                Pracuję...